Pasmem Małych Pienin na nartach śladowych 01.02.2009

Od dawna planowałem przemierzenie Małych Pienin na biegówkach ale w ostatnich latach nie pozwalała na to zbyt łagodna zima. Teraz wykorzystałem od razu sprzyjająca aurę i wraz z kolegą Stasiem pokonaliśmy na nartach biegowych całe pasmo Małych Pienin, zdobywając po drodze najwyższy szczyt całych Pienin, czyli Wysoką (1052 m n.p.m.). Bo należy pamiętać, iż Małe Pieniny wbrew nazwie są wyższe od Pienin Właściwych, w których znajdują się m.in. słynne Trzy Korony (982 m n.p.m.). Wycieczkę rozpoczęliśmy w Jaworkach. Żółtym szlakiem przez rezerwat Białej Wody dostaliśmy się na przełęcz Rozdziela, a od tego miejsca przez najbliższe kilka godzin wędrowaliśmy głównym grzbietem, podziwiając bez przerwy fantastyczne widoki na wszystkie strony świata. W schronisku na Durbaszce wzmocniliśmy się ciepłą herbatką i wyruszyliśmy dalej przez Wysoki Wierch aż na Szafranówkę. Tutaj wykorzystaliśmy stok narciarki Palenica II i bezpiecznie zjechaliśmy do Szczawnicy. Łącznie pokonaliśmy ok. 22 km i prawie 1000 m przewyższenia! Gorąco polecam tę trasę i te rejony o każdej porze roku!

Komentarze(7)

Dodaj komentarz

Staszek-Szaflary | 2010-08-12 11:28:37
image #1

Robercie,dziękuję bardzo za to, że mogłem uczestniczyć w tak fantastycznej \"wyrypie\" narciarskiej na biegówkach.Tym bardziej dziękuję, że sam nigdy bym się nie zdecydował na samotną wyprawę narciarską w tę część Pienin, bo jak sam zauważyłeś przez kilka godzin nie spotkaliśmy żadnej \"żywej duszy\". To co przeżyłem i zobaczyłem pozostanie na długo w mojej pamięci. Podziwiam twoje wyprawy narciarskie, piesze i rowerowe. Wszystkim gorąco polecam wycieczki zaprezentowane na stronie przez Roberta.

Krysia | 2010-08-12 11:28:48
image #2

Narty gory i wyprawy-to Roberta sa zabawy! To co robi wraz z ekipa jest wspaniale ! -a ja goraco pozdrawiam i smutny usmiech zostawiam bo Wam zazdroszcze haha

sąsiadka była | 2010-08-12 11:29:15
image #3

Mogę i ja się pochwalić, że zaliczyłam Pieninki z Wysoką oczywiście. Ładne fotki w zimowej scenerii

grazyna | 2010-08-12 11:38:35
image #4

zdjecia sa przepiekne jak i gory nasze

Rzeszowianin | 2010-08-12 11:39:10
image #5

Cudne foty, świetna popularyzacja narciarstwa turystycznego

Malaika | 2010-08-12 11:39:25
image #6

cudo! jak zwykle zresztą... Tylko pozazdrościć

baca hej | 2010-08-12 11:39:56
image #7

eee.co to jo mioł.a wis cosik mi sie umysliło alek se zabocył.e dyć co bedem w te cy w tamte.Piykne som góry nase.cy wase.niech be jako fce.zimom.a jak z kondycjom.e gupie pytania zadajem.jo to byk sie chyba nie porwoł na takom impreze.ale to moze ino dlatego ze na biegófkach to jo jesce w zyciu nie jeździł.i sie bojem ze byk se nie poradził.i dlatego jestem pełen podziwu dla tych dwu cłeków co telo kilometróf przesuneli cy jakosi tak.piykne fotki piykno zima.u mnie taki ni ma.aa.pozdrawiom mojom cy nasom stałom słuchacke radiodisco.pl Krysie.musem sie pochwalić ze nom tyz piykne wiersiki pise a moze nawet i piykniyjse.jesce roz pokłony dla Roberta i Staska.bywojcie roztomili.hej.lecym dali bok sie zagapił.stazejem sie widzem.eeh.